Magistrát hlavného mesta tvrdí, že vďaka výnosom z regulovaného parkovania PAAS už môže budovať nové parkoviská, parkovacie domy aj rekonštruovať ulice. Regulované parkovanie zaviedlo mesto v roku 2022.
Hlavný cieľ systému PAAS – zlepšiť dostupnosť parkovania pre rezidentov tam, kde reálne bývajú – funguje. Obyvatelia v trinástich zónach PAAS potvrdzujú, že skutočne sa im parkuje lepšie. Tak hodnotí regulované parkovanie bratislavský magistrát. „Darí sa už napĺňať aj ďalší prísľub, že výnosy z parkovania budeme investovať späť do lepšej dopravy, parkovania a kvalitnejších ulíc,“ píše sa v tlačovej správe.
Vybudovanie základnej infraštruktúry, ako napríklad príprava projektov, značenie zón, obstaranie parkomatov, informačných systémov a zabezpečenie kontroly znamenalo, že v prvých rokoch tieto počiatočné investície presahovali príjmy z parkovania. Už v roku 2023 bol ale systém natoľko zabehnutý, že po odrátaní nákladov na samotnú prevádzku PAAS, mohlo ísť do Fondu mobility približne 2,2 mil. eur. A práve tieto zdroje už tento rok investuje hlavné mesto späť do bratislavských ulíc.
Výnosy z PAAS na konkrétne účely
V Karlovej Vsi stavia mesto rezidentský parkovací dom, ktorý by mal ísť do prevádzky v úvode budúceho roka. Financuje aj prípravu ďalších P+R aj rezidentských parkovacích domov pri Zoologickej záhrade, na Zlatých pieskoch, Saratovskej a Wolkrovej ulici. Nedávno mesto spustilo nové P+R parkovisko pod Prístavným mostom a financuje prípravu ďalšieho záchytného parkoviska Janíkov dvor. Komplexne rekonštruuje chodníky a komunikácie na prvom úseku Trenčianskej ulice. Rozbitý asfalt na chodníkoch mení za kvalitnú bratislavskú dlažbu, vrátane poctivej debarierizácie. A v neposlednom rade na meste obstarali parkovacie zariadenia ako parkomaty, kamery a rampy pre vytvorenie ďalších parkovacích kapacít.